SM-kausi ja samalla oma kisakausi starttasi helteessä Kemora Circuitilla.

Jo ennen sunnuntain kisapäivää tiedettiin, että kilpailuissa tullaan ajamaan erittäin kovaa vauhtia. Vallitseva maailman tilanne oli mahdollistanut monen kansainvälisiä kilpailuja kiertävän suomalaisen kuten Eemeli Lahden, Kenny Koskisen sekä Vertti Takalan pääsyn SM-avaukseen.

Sunnuntaina ajettiin sekä aika-ajot että kaksi kisalähtöä.

Ennen aamun aika-ajoja olimme tiimin kanssa sopineet, että ajan vain muutaman nopean kierroksen ja aika-ajomme on siinä. Suomessa olevan rengassäännön mukaan saamme käyttää vain neljää rengasta, joten aika-ajoissa ajetuilla renkailla pitää pystyä ajamaan lisäksi yksi kilpailu. Sainkin ihan hyvän kierroksen puristettua heti ensimmäisillä yrityksillä ja se riitti neljänteen lähtöruutuun.

Startti ensimmäisessä kisassa neljännestä ruudusta ei ollut mitä parhain. Hyvällä reaktiolla irtosin viivalta mutta pieni virhe kytkimen kanssa nosti etupyörän ilmaan ja näin menetin startissa yhden sijan. Koko kilpailu oli kovaa vääntöä sijoituksista ja lopulta sain napattua yhden sijan tullen ruutulipulle neljäntenä.

Iltapäivällä ajettuun toiseen kilpailuun starttasin ensimmäisen kisan tapaan nelosruudusta. Tällä kertaa startti oli huomattavasti parempi ja nousin yhden sijan. Ensimmäisen kisan tapaan koko kilpailu ajettiin todella kovaa ja taisteltiin sijoituksista. Kovan taistelun päätteeksi tulin maaliin viidentenä.

Koko viikonloppu oli erittäin hyvä tason mittaus jo Euroopassa ajavia kuljettajia vastaan. Kilpailuiden tasaisuudesta kertoo se, että jäin kummassakin kisassa vain muutaman sekunnin päähän podiumsijoituksista.

Nyt tiedämme tiimin kanssa missä pitää pystyä kehittymään, että pystyisin kääntämään ”tappiot” voitoksi.

Ennen ensimmäisiä Espanjan kisoja ajamme vielä muutaman treenipäivän Suomessa ja siitä lähdemmekin sitten kohti Espanjan kilpailuja joita on nyt kisakalenterissa kaikkiaan kuusi.

Seuraavat kilpailut:
Navarra 25.-26.7.